donderdag 14 februari 2013

Babysetje aardbeienmuts en slofjes

Eergisteren vroeg mijn dochter of ik nog iets voor een docent kon maken die vandaag met zwangerschapsverlof gaat. De docente in kwestie verwacht een meisje en dat meisje gaat waarschijnlijk geboren worden in Beverwijk.

Als je in Beverwijk wordt geboren dan ben je een aardbei. Dat is overigens beter dan in Haarlem, want dan word je een mug genoemd. Het idee om iets met aardbeitjes te maken was dus niet zo moeilijk. Dus ik ben op internet op zoek gegaan naar patronen. Alles wat ik vond was of tegen betaling, of niet mooi, of een breipatroon.

Het mutsje heb ik uiteindelijk gehaakt door gewoon rond te haken, met soft van Zeeman en haaknaald 3, en elke ronde te meerderen tot ik bij 60 was, daarna heb ik zonder meerderen doorgehaakt tot de juiste hoogte. Ik heb daarbij afwisselend 1 halve vaste en een puffsteek gehaakt (waarbij ik maar drie keer instak). Ik ben geĆ«indigd met een randje van groene vasten. Vervolgens heb ik blaadjes gehaakt en een steeltje en een klein puffbloemetje.


Voor de schoentjes heb ik als voorbeeld een breipatroon gebruikt. Deze zijn ook gehaakt met soft van Zeeman maar dan met haaknaald 3,5. Het patroon staat op het blog van blij dat ik brei. Ik heb dit patroon zelf omgetoverd naar een haakpatroon hier te vinden.

14 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder cadeautje! Goed over nagedacht en erg leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! En heel lief. Wat grappig met die namen, wist ik niet.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt, daar kan ze haar docent erg blij mee gaan maken!
    Super dat je het patroon heb omgezet naar haken en dat je het patroon met ons deelt.
    Groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig setje heb je gemaakt. En wat knap dat je een brei patroon zo maar even omzet naar een haakpatroon. De slofjes zijn echt super schattig.
    Ik ga het patroon gelijk opslaan. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit weer leuk , echt een super kado!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah ha ha ha ha......wat is het LEUKKKKKKKK!!!!! ♥♥ wat een prachtig kado zeg!!!

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou wat een super leuk kado zeg, aardbei, niks mis mee! ♥
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat heb je dit leuk bedacht zeg!Zeeeer orgineel en erg mooi geworden!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super super leuk !! echt TE schattig gewoon
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schatjes,leuk ideetje:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem zo mooi, helaas werkt de link naar de gehaakte schoentjes niet.
    Zou ik misschien het patroon mogen?
    joke-bakker-1965@live.nl

    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi ik heb de link gerepareerd. Als het goed is kun je nu de pdf downloaden, maar ik stuur hem je ook wel even toe...

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...