dinsdag 21 mei 2013

Sunset coaster - zonsondergang onderzetter


Deze overlay crochet onderzetters heb ik dit afgelopen weekend ontworpen en gehaakt. Het ontwerp is geïnspireerd op een zonsondergang, vandaar de naam. Ook in andere kleuren is het ontwerp erg leuk.
De bovenste onderzetter heb ik gehaakt met phildar coton 3 en haaknaald 2,5. Uiteindelijk is de onderzetter dan behoorlijk groot namelijk 14 cm in doorsnede.
De onderzetter hieronder is gehaakt met naald 1,5 en scheepjeswol. Dat scheelt zeker in de afmeting deze is namelijk 9 cm.


Ik heb het patroon uitgeschreven met daarbij heel veel foto's om één en ander te verduidelijken. Je kunt het patroon hier vinden.

6 opmerkingen:

  1. Lekker vrolijk die kleuren van de onderzetters.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er allebei mooi uit. Wat een goed idee om de zonsondergang als idee te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf patroon! En zelf ontworpen! Knap dat je dit kan.
    Heb het patroon bekeken: ziet er ingewikkeld uit. Ga hem zeker proberen te maken.
    Ik zal het dan met link vermelden op mijn blog.

    Groetjes Thea (madebyTA)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik denk dat ik het met je duidelijke beschrijving binnenkort ga wagen. Als ik 't nog iets losser haak en misschien nog iets groter is 't vast ook bruikbaar als bijvoorbeeld pannenlap. Het is in ieder geval al dubbel gehaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een dikkere garen gebruikt (bv drops Paris of catania) met haaknaald 4,5/5 dan kom je zeker rond 17/18 cm uit.

      Verwijderen
  5. he he daar ben ik dan eindelijk

    wowwww wat is ie mooi zeg enne thank joe so muts voor het patroon

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...