dinsdag 22 april 2014

Omslagdoek


In het afgelopen paasweekend had ik, tussen het eieren zoeken door, tijd om een omslagdoek af te maken. Het is een vroeg moederdagcadeau voor mijn moeder.

Ik heb de garen gebruikt die ik kocht bij wol café. Het is een mix van katoen en wol en superzacht. Ik kreeg bij dit garen een patroon. Het patroon heb ik ook gebruikt, maar anders dan de opschrift boven het patroon doet vermoeden is het niet een speciaal patroon van wol café, maar van drops garnstudio. Je kunt het hier vinden!


Ik heb het picotrandje iets aangepast, omdat ik net te kort garen had.


23 opmerkingen:

  1. Mooi, ook door het kleurverloop. De sjaal lijkt veel op de Elise-sjaal als ik het zo zie. Handig van je om de buitenrand iets aan te passen. Dat moest ik trouwens toen ook doen met mijn exemplaar.
    Het is een prachtig cadeau!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sjaal is het geworden. Ook ik vind het kleurverloop er in heel mooi. Je moeder gaat er vast heel blij mee zijn!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleur(en) zeg!! Heel mooi dit verloop! Ik weet wel zeker dat je moeder hier heel blij mee gaat zijn!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kleuren die in deze omslagdoek prachtig uitkomen. Dat voelt voor jouw moeder vast als verwennerij aan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend mooie kleur is dit zeg, een prachtcadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige sjaal en prachtige kleurencombinatie

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi en wat een prachtige kleuren! Mooi cadeau ze zal er vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh die kleuren!!!en dat verloop erin...PRACHTIG wat een TOP moederdagkado,ze boft maar met zo'n dochter!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw! wat een prachtige sjaal zeg! En de kleuren! Super! Ik ben helemaal verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die sjaal. Heel mooi kleurverloop. Volgens mij heb ik ook nog zo een bol liggen ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Adorable shawl! I love the beautiful yarn! Pretty photos!
    Have a great weekend!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moet je die 'bobbels'in deze sjaal ook haken??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja,maar die komen alleen in de rand voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi geworden, vooral ook door de kleuren vind ik. Je moeder zal er vast heel erg blij mee zijn! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie omslagdoek.
    Ik heb net het patroon uitgeprint.
    Morgen voor garen kijken.
    bedankt voor het plaatsen van de link.
    groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kleuren! Jacq, hoe heet deze kleurencombi? Op Wol Cafe zie ik niet jouw kleuren? Nog een (waarschijnlijk domme) vraag: dat je 1x M2 moet haken voor de rand, kan ik snappen, maar 1x M2 voor een hele sjaal lijkt me wat weinig....? Kan iemand mij dat uitleggen? Vast bedankt! Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat ze deze kleur op dit moment niet hebben, het assortiment wisselt. Voor de omslagdoek haak je eerst M1, waarbij je (volgens het patroon) toer 5 en 6 herhaalt tot je de goede grootte hebt en daarna haak je de rand volgens M2.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What is the color name of this yarn? Perhaps I can find it online.
    Thanks from Wendy in the U.S.A.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi, mijn vrouw heeft deze ook gemaakt maar kwam ook net iets garen te kort.

    Kunt u misschien aangeven hoe u de picotrand heeft aangepast? Bedankt alvast.

    Er is trouwens unikat garen die zelf samen te stellen (met drie kleuren) te bestellen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Even een update, de winkel, waar wij de unikatgaren besteld hebben, was zo vriendelijk nog een 300 meter garen voor mijn vrouw te draaien in de kleur die zij te kort kwam. Zo heeft zij de rand af kunnen maken. Is bijzonder mooi geworden. Op naar het volgend project! ��

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...