woensdag 29 oktober 2014

Hobbitsloffen

Mijn man klaagde over koude voeten en bedacht dat hij nieuwe sloffen nodig had. Dat liet ik me natuurlijk niet twee keer zeggen. Dus kocht in Nepal van Drops en ging aan de slag met dit patroon. Het leek me namelijk heel erg leuk om eens een keer iets te vilten.
Dit patroon was alleen voor breien en ik wilde graag haken en zijn maat stond er niet bij. Dus ben ik een beetje gaan rekenen en kwam tot de conclusie dat ik voor maat 45 vierkantjes van ongeveer 15 cm moest haken. Dus heb ik volgens die verhouding het patroon gehaakt met halve stokjes en daarna volgens de aanwijzing in elkaar gehaakt (ik had geen zin om te naaien). Het resultaat zag er niet uit en ik heb samen met mijn man dubbel gelegen van het lachen.

Dit geheel van twee vormeloze "zakken" heb ik met een beetje waspoeder op 60 graden in de wasmachine gegooid. En wat een wonder......er kwamen twee sloffen uit ! Die nog paste ook en blijkbaar heerlijk warm zijn.....Als manlief ze aan heeft lijken zijn voeten erg op hobbitvoetjes (ha, ha). We noemen ze dan ook hobbitsloffen...
De volgende voor de jongste zoon zijn al in de maak!

P.S. Het filter van de wasmachine zat wel verstopt met allemaal wolpluizen (maar dat was zo opgelost gelukkig)...

3 opmerkingen:

  1. Dat is een wonderlijke verandering! Ik heb het ook nog nooit gedaan. Heb nog wel heel leuk garen liggen dat geschikt is om te vervilten. En eigenlijk kan ik ook wel sloffen gebruiken. Hmmm, misschien wel een heel goed idee! Bedankt voor de link!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch resultaat! Ik kan me goed voorstellen dat jullie goed hebben kunnen lachen in het begin maar hij heeft nu toch maar lekker warme voeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een verhaal :-D Maar het resultaat ziet er prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...